poeltjes.reismee.nl

van Samara naar Paquera

Vandaag vertrokken naar Paquera, dat is hemelsbreed niet heel ver. Maar door de fijne wegen moeten we om. Ongeveer 2,5 uur rijden, gelukkig is het allemaal asfalt, alleen het laatste stukje niet. Op een gegeven moment staan we voor een bocht, gewoon bijna een file, en we moeten allemaal helemaal rechts gaan staan. Wij waren in de veronderstelling dat er een hele grote vrachtwagen langs moest, maar nee; we stonden in de rij voor de ferry. Wij eromheen, wat een drukte! allemaal eetkraampjes. We stoppen even om te kijken, ik koop 4 sinaasappelen voor 600 colones; 90 cent en we kopen nog wat pinchos de pollo en we rijden door. We zittten echt maar 15 minute van de ferry af met ons nieuw onderkomen. Daar aangekomen hangt er een briefje: Esther. We kunnen binnenkomen, de deur is los. Leuk houten huis, maar boven op een berg. Guid vindt het niks! we besluiten om naar benedene te lopen, ongeveer 200 treden naar beneden, shit we moeten straks ook weer naar boven. Beneden staat er een houten huis en een noors echtpaar heet ons welkom. Het zijn echt allemaal buitenlanders die dit soort B&B beheren. Dan zien we ook het strand; lekker hoor. We hebben mazzel; Naut mag nog een dag boven slapen en morgen bij zijn zus in bed......................