poeltjes.reismee.nl

Poas volcano

Gisteren zijn we aangekomen bij Poas. Zal even het beeld schetsen. we gingen weg met 35 graden en het zweet langs je lijf, dan rij je 2 uur richting binnenland en ongeveer 2,5 kilometer d hoogte in, dan hou je 16 graden over. Onderweg zei ik al tegen Guid:volgens mij is het hartstikke koud? wij reden nog met de airco aan. Nou dat was niet nodig hoor, die airco. Maar anyway, we verbleven bij Poas Lodge en dat wordt gerund door twee amerikaanse broeders. Het hotel is op de rand van de berg, met de kamers eronder. Heel gek! Maar een uitzicht zo fantastisch, je kunt heel San Jose zien. Daar komt bij dat het hier iedere 5 minuten verandert, zo is het mooi en zo is het helemaal bewolkt. De broers zijn super toffe gasten, biertje gedronken bj de open haard, hahahaha

In de ochtend zijn we naar Poas gegaan, dat is hiervandaan maar 5 minuten rijden. Bij aankomst wordt er gelijk aangegeven dat het niet een mooie dag is om de vulkaan te zien, maar we zijn er nu toch en we gaan het park in. Poas is de meest en best bezochte vulkaan van Costa Rica. De krater van de vulkaan is niet te zien; wat een pech. We besluiten koffie te gaan drinken en in het souvenierswinkeltje te kijken. Het spookt hier als een malle, regen, wind, winstil en wolken. We gaan toch nog maar een keer kijken en we zien blauwe lucht. Wij rennen en de vulkaan is uit de wolken; waanzinnig. Snel een par foto,s maken en 5 minuten later is het weer dicht. We krijgen nog 2 kansen om foto,s te maken. Wat een geluk............