poeltjes.reismee.nl

Maleisie 2016

Maandag,18 juli, gevlogen naar Istanboel. Op Istanboel was het rustig, na de mislukte coup. Na drie uur wachten, het vliegtuig naar Kuala Lumpur, ongeveer 11 uur vliegen. Gevlogen met Turkish Airlines, dat was prima; beter dan Iberia verleden jaar. Rugtassen waren ook gearriveerd, verleden jaar was dat dus niet! Taxi genomen naar het hotel, bij de taxi moet je eerst binnen bij een mevrouw een kaartje halen met adres en met hoeveel je bent, daarna wordt er een taxi genomen. Cheap taxi is rood met wit; deze rijden lokale automerken. Expensive taxi is blauw; zij rijden met europese merken. Instap prijs is 2 keer zo duur. Ipv 3 ringgits betaal je 6 ringgits.

Aangekomen op 19 juli rond de klok van 14.30 uur. Guido en Naut gaan een uurtje slapen. Nova en ik gaan lekker zwemmen bij het zwembad. Het is bloedverziekend heet, moeten nog even wennen. Hotle Invito zag er op de foto gezelliger uit, maar het is schoon en goede bedden. Op tijd gegeten , en heerlijk gegeten: green thai curry en fried rijst. Het is weer even of we in Thailand zijn. Guid bestelt een maleis biertje,hahaha een hele grote (maar dat wist hij niet) 660 cl. Daarna op tijd naar bed.

Vannacht half 2 klaar wakker, Naut ook. Toch weer in slaap gevallen en hopla daar waren we weer.

tweede dag Kuala Lumpur.

Taxi naar central market genomen, kost 7 ringgits, ongeveer 2 euries voor zeker een kwartier rijden.

Central market is een groot overdekte markt met airco en allerlei eet tentjes en koopwaar. Maleisie is een smeltkroes van indiaanse, chineese, japanse, arabische invloeden. Dat geldt voor eten, kleding en bevolking.

Eerst nog door china town, altijd leuk daarna naar de Hindu tempel met een lange naam. Helaas is de tempel redelijk nieuw en waren we er zo weer uit. Daarna naar het park naar een vogel dierentuin geweest. Er was een groot net gespannen en de vogels vlogen er los in, helaas een paar pauwen, wat duiven en nog wat gevleugelde vrienden. Het was wel grappig, maar we zijn verwend. Iig geen aanrader! Op de terugweg lekker een onweersbui, na een half uur wachten de taxi gepakt. Volgens de taxichauffeur zijn er maar 2 type weer hier in maleisie: sunshine en rain

Morgen richting de trein naar gemas en dan de nachttrein naar de perhentien