poeltjes.reismee.nl

Kota bharu

woensdag 27 juli van de perhentien naar Kota Bharu.

Gisteravond een feestje van het dochtertje van de eigenaar van het restaurant naast ons hutje, snap je het nog? We hebben hier een paar keer gegeten omdat de meiden die onze hut runnen het niet zo goed begrijpen. We zitten steeds met dezelfde mensen want er is is immers niets op ons strandje. Het heeft al 2 avonden gstormd hier op het strand, hebben wij geen last van want we zitten droog. Het is alleen wel zo dat het restaurant steeds verbouwt moet worden, heel grappig, het gaat zo: donkere lucht komt eraan en opa (spreekt geen woord engels) gaat alle rolluiken naar beneden doen. Wij zitten in het midden aan de grootste tafel. Dan gaat het waaien en dan gaat het onwijs hard regenen, degene die naast die rolluiken zit worden dan dus nat en dan gaan we schuiven met tafels en stoelen. Iedereeen zit hutje op mutje, heel cosy!

Silly restaurant en vandaag hebben we een verjaardag van een meisje dat 1 jaar wordt. Hele familie netjes met hoofddoek. Oom had een paarse jellaba aan, Guido dacht dat hij naar de Toppers ging, enfin een grote taart, kipsate (shit had net gegeten) met koude blokjes ijst en koude thee. Helemaal gezellig!

Maar vandaag gaan we weer naar het vaste land, ben ook wel klaar met het zand en met de koude douche. Mijn haar is net touw, dus ben er wel aan toe. We worden om 12.00 uur opgehaald en we zitten met 18 man in een bootje. Onderweg een ander bootje; de politie staat op het vaste land te controleren; we zitten met 8 man teveel in het bootje.

Uiteindelijk wilde niemand overstappenen zijn we doorgevaren. Politie was weg dus niets aan de hand. Taxi gepakt naar Kota Bharu en op naar ons appartement met douche met warm water; joehoe!

Volgende dag naar de markt om te ontbijten, echt helemaal super! benden groente,vlees en vis markt en boven eten. Stuk krant, palmblad erop hierop rijst met wat je maar wilt. Ik neem kip en ei. Kost 6 ringgits; 1,50 euro. Lekker hoor 's ochtends rijst met kip. Naut en Nova hadden puddinkjes en andere onbekende dingen. Hier koffie en thee gedronken en op naar het vliegveld om de aut op te halen. Nieuwe uitdaging: links zitten en links rijden.

Er is trouwens in deze hele omgeving geen drank te verkrijgen omdat het islamitisch is, ze proberen hier de islamitische wetgeving erdoor te krijgen maar dat vindt de maleisische regering niet goed. Wat wel opvalt dat er in Kuala Lumpur meer burka's zie dan hier, heel gek

Noorvanhartesveldt@icloud.com

Lievers, wat een heerlijke reis en fijn dat we mogen meereizen met jullie, we genieten, vooral doorgaan, bedankt, tot snel weer, dikke kus van ons

oma

Jeetje , wat klinkt het allemaal spannend.....begrijp wel een beetje hoe het voelt in de regentijd......Blij dat het allemaal goed gaat en er geen al te gekke dingen gebeuren ......geniet er maar lekker van ....xxxxx oma boot..

Marijke

Och wat erg helemaal geen wijntje..........