poeltjes.reismee.nl

Ecuador dag 1

Vanochtend heeeel vroeg aangekomen in Hostal l'Auberge Inn. Helemaal verrot, ruim 22 uur over gedaan, dus eerst maar eens gaan slapen. 's Ochtends vroeg wakker i.v.m. tijdsverschil. Taxi genomen naar Mitad del Mundo, ongeveer een half uur rijden vanaf het hostel. Mooi aangelegd park met een mooi monument. Je kan er ook in en dan kan je naar boven, helemaal leuk. Maar ik had ook op het internet gelezen dat er het Intinan museum vlakbij is, wij daarheen.Dat was nog veel leuker, hier deden ze proefjes met water op de zuidelijk halfrond en het noordelijk halfrond en op de evenaar. Want hier is de evenaar met een meetinstrument gecheckt, en niet waar het officieel monument staat. Wist je dat er in Ecuador geen tornado' s of orkanen voorkomen; dat komt omdat het op de evenaar ligt. Ecuador is het enige land met de coordinaten 0' 0' 00" wanneer je op de aardbol 90' graden naar links of naar rechts draait kom je op zee uit, ook als je 180' graden naar links of naar rechts draait. Kortom een experience. 's Middags in Quito gelopen, de basiliek bekeken, dat viel tegen. Je betaald $2,- p.p en het is een grote kerk. Het staat rondom in de steigers. Verder plaza grande, la Ronda gelopen. Het beeld Maria op de Panecillo gezien, Maria staat met haar gezicht naar het oude dorp van Quito toe.