poeltjes.reismee.nl

dag 2 Quito en Cotopaxi

Vanochtend vroeg op, ontbeten in het Hostal. All you can eat buffet voor $3,99 p.p met yoghurt, granola, eieren, brood, jam, sumo naturalist, koffie, thee helemaal lekker. We zouden met de bus naar Cotopaxi gaan maar dat was 45 minuten rijden met OV naar terminal zuid en dan de bus naar Cotopaxi. Flavio de taxichauffeur van het Hostal gevraagd of hij onze backpacks mee wilde nemen naar de teleferique, want daar zouden we in de ochtend heen gaan en dan door naar Cotopaxi. Zo gezegd , zo gedaan. Naar de teleferique moet je een taxi nemen ander kom je er niet $4 dollar kost dat. De teleferique is een kabelbaan met prachtig uitzicht over Quito. We zijn vroeg en het is er niet druk. Het is hoog, heel hoog 4000 meter. We hadden al tegen elkaar gezegd: echt een hoogtepuntje. Hoger dan dit komen we niet. Toen wisten we nog niet wat we 's middags gingen doen. OP de afgesproken tijd was Flavio daar en hij heeft ons voor $45 naar Cotopaxi gebracht. Daar aangekomen een klein hotel, gerund door een familie. Helemaal knus en gezellig. Diana, zus van de eigenaresse, is daar een guide en na de lunch met haar naar Cotopaxi vulkaan. Het is nu mooi weer en je weet niet hoe het morgen is, dus je kans grijpen. En zo hebben we 's middags de vulkaan, 5100 meter hoogte, beklommen tot aan het ijs van de gletsjer. Diana gaf het tempo aan en liep heel rustig, en dat was maar goed ook want naarmate we hoger en hoger kwamen werd de lucht ijler. Eerst naar Base camp, daarna door naar de gletsjer. Het laatste stuk was een beetje ruk (we waren op gympen ) maar we hebben het gehaald. OP de terugweg een lekker bakkie chocomelk met Artesaanse chocolade, lekker vet en een stempel in ons paspoort, whoop whoop! We hebben ook alle weersomstandigheden gehad: zon, hagel wind, wolken. Maar wat een waanzinnige ervaring. toen we van de vulkaan afkwamen was het ineens heel helder, strak blauwe lucht. 's Avonds weer lekker gegeten in het hotel voor heel weinig en echt heel lekker en vroeg naar bed. Helemaal naar de ratsmodee