poeltjes.reismee.nl

dag 3 van Cotopaxi naar Quilotoa

We hadden een hotel geboekt bij Quilotoa maar de eigenaresse van La rodonda zei dat dat mug lekos was, ver weg dus. Wij een ander hostel geboekt Chukirawi, op booking.com volgeboekt maar vrienden van de eigenaresse en zij heeft gebeld. Dus toch een kamer voor ons. Man van de eigenaresse heeft ons naar de bushalte gebracht, echt heel lief. Nou ja bushalte.......aan de Panamerica, de snelweg die van Noord naar Zuid loopt. Dan moet je dus een bus aanhouden die met 80 km per uur langs komt, succes! Wij houden natuurlijk de verkeerde bus aan, deze ging niet naar Latacunga terminal, maar naar Ambato. Maar voor $3 kom je nog ergens. Onderweg werden we eruit gezet samen met wat ecuadorianen en samen met hen op de goede bus naar Latacunga terminal, voor $2 kom je nog ergens. Daar aangekomen geholpen door de bijrijder van de bus naar het goede loket van het busstation en kaartjes gekocht voor Quilotoa directo. Voor $8 kom je nog eens ergens, ruim 2 uur de Andes in en hoog. We zitten op 3900 meter hoogte. We verkeren deze vakantie alleen maar op grote hoogte . Aangekomen in Quilotoa, dat is een dorp in aanbouw. 10 minuten lopen naar Chukiriwa en dat is net een skihut. Ik had heel erg de neiging om " Biertje" te roepen. Heel druk, heel gezellig. We zitten hier voor $85 inc. ontbijt en diner. Mij benieuwen.