poeltjes.reismee.nl

Canoe tour en turtles

Het heeft werkelijk de hele nacht en ochtend geregend, en hard! We gaan toch maar met een canoe tocht mee, het is hier zo niet leuk. We regelen uiteindelijk een toffe deal; voor 130 dollar hebben we en een canoe tour en een turtle tour. We moeten eerst 20 minuten wachten tot Beerny terug is van zijn andere tocht. Ik ga betalen en vragen hoe het nou zit. Het zit dus zo:je hebt het National Park en je heb het dorp. Het dorp provides guides, 15% van het geld gaat terug naar het dorp. Hier sponseren ze de muziekhal mee, wat in werkelijkheid een grote gymzaal is en waar ook doeltjes in staan, zodat het een indoor voetbalveld kan zijn. Verder zit aan de ene kant iemand op een drumstel te spelen aan de andere kant een paar dwarsfluiten in het midden iemand met een cello en aan de linkerkant iemand met een basgitaar en een piano, en aan de rechterkant iemand met 2 bongo's. ze zijn allemaal tegelijk aan het oefenen, en NIET hetzelfde deuntje of liedje. Om de turtletour te doen vragen ze 20 dollar en 5 dollar voor het nationaal park; anders mag je het strand niet op.

De canou tour was super leuk, een paar spidermonkeys gezien boven in de boom, een toekan (deze is in werkelijkheid echt niet zo groot als die van der Valk), en die toekan wordt niet vaak gezien. Maar het begint weer te regenen en het is ook gelijk over met dieren te zien. We hebben trouwens geen canoe tocht door het N.P. maar erom heen, dat scheelt weer 50 dollar. En volgens onze beredenatie weten die apen toch noet of ze nou wel of niet in het N.P. slingert. Berny, onze gids, peddelt het bootje rustig door de canals, Naut en Guido peddelen lief mee. Wat een toestand met al dat water. Het ziet er niet uit, gelukkig is het wel warm. Op de terugweg zien we een iquana, en wat voor een. Hij roept naar een vrouwtje en heeft een hele grote lel (weet niet hoe dat heet) onder zijn keel hangen. He is in for something. Gauw een foto gemaakt, onder de paraplu. Mijn hele tas nat..............Vanovond turtels kijken, ik hoop maar dat we ze gaan zien. Je mag geen foto's maken en niet filmen. Dus jullie zullen ons op ons woord moeten geloven. By the way: het regent nog steeds. Op de weg terug naar het hotel zijn onze handen zo verweekt en blank; samen met onze wzwarte regencapes van de ikea komen we zo uit een Star Wars film. Tis jammer dat we geen foto ervan hebben.