poeltjes.reismee.nl

Van Paquera naar Ojochal

Vandaag reizen we van Paquera naar Ojochal. Thomas gaat met dezelfde Ferry, dat is makkelijk blijkt later. We ontbijten en we gaan naar de ferry, we komen van de andere kant en we krijgen een bonnetje, dan ga je met dat bonnetje betalen: een auto en 4 personen. By the way, er staat een onwijze rij, maar wij mogen er langs. Ik loop achter Thomas aan en zo staan we vooraan. Wat voelt dat onaardig, maar omdat we met de auto zijn of zooiets dergelijks mogen we eerder. Dan mag de bestuurder met de auto de ferry op en wij moeten lopen. Dus eerst gaat de poort open voor de auto's, dan gaat die weer dicht en dan mogen voetgangers erdoor. Door dezelfde ingang............typisch iets costaricaans zeker. Tocht van ongeveer 20 minuten over water en het is strak blauw en superwarm. Je kan echt niet in de zon zitten. Aangekomen scheiden onze wegen en wij rijden door, koop onderweg nog een paar slippers voor Nova, die had de andere helemaal stuk gelopen

Laughing
Gelukkig zijn hier de wegen van asfalt, onderweg betalen we tol van 150 colones, 70 cent ofzo. Bij de brug van Tarcoles stoppen we even omdat hier krokodillen zitten, het is druk. We zetten onze auto neer en we gaan lopend de brug op, smal stoepje, waar mensen heen en terug lopen. Trucks rijden met snelheid langs. Maar goed: krokodillen zo groot en zo dik en zo lang. Ze doen helemaal niks, die hebben we gelukkig ook weer gezien,want hier was natuurlijk ook een tour voor.............Onderweg gaat het weer regenen en niet zo een beetje ook. Aangekomen in Ojochal hebben we een leuk houten hok met keukentje. De eigenaren zijn Nederlands en zij erg blij met het water (ik overigens niet) Het heeft hier 45% minder geregend als gewoonlijk (houden zo). In de avond eten we bij Fabrizio, een Nederlander met een haags accent. Hij verkoopt geen drank, omdat hij te dicht bij de school gevestigd is, maar aan de overkant is een supermarkt. Hij lust zelf ook wel een biertje, zo gezegd zo gedaan.